Polarias historie

Noen sier alltid til oss: ‘Disse metallboksene ser ut akkurat som før.’ Polarias metallbokser har imidlertid utviklet seg mer enn man skulle tro ved første øyekast.

Polaria sin reise begynte i 1970 under navnet Vakiometalli Oy. Produktutvalget vårt inkluderte trappetrinnstoler, palle senger, postkasser og medisinskap, laget av en kombinasjon av metall og tre. Speilskapene kom inn i sortimentet, da vi grep muligheten til å være det første finske selskapet som produserte stålspeilskap. Imidlertid var produksjonen av produktene våre ikke effektiv, og de svarte ikke til etterspørselen i markedet. Vi opplevde mange utfordringer.

På midten av 1980-tallet skjedde en endring: Veisto Group, eid av fettere til selskapets grunnlegger, Teuvo Rautio, ble hovedaksjonær i Polaria. De besluttet å utvikle speilskapene som allerede var en del av sortimentet vårt, til et hovedprodukt. Så i 1984 presenterte vi den første modellen av et belysning speilskap kalt VPK060. Dette var begynnelsen på utviklingen av Polaria-merket.

Suksessen vår er basert på kompetente og hardtarbeidende ansatte samt pålitelige og langvarige samarbeidspartnere.

Da Finland opplevde økonomiske utfordringer på 1990-tallet, begynte vi å investere i automatisering av produksjonen, målrettet markedsføring og effektivt salgsarbeid, noe som ga resultater. Folk hadde tillit til oss, og vi bygget gode forhold til byggefirmaer og store kjeder. Vi fornyet oss og snudde resultatene til det positive. Vi er fortsatt på samme vei. Suksessen vår er basert på kompetente og hardtarbeidende ansatte samt pålitelige og langvarige samarbeidspartnere.

Baderomsmøbler utgjør hjertet av selskapet vårt. Stål er et holdbart og tidløst materiale, men det er ikke kaldt. Stål som materiale er overlegent i fuktige omgivelser. Resultatet kan se ut som en firkantet metallboks, men for oss fremstår produktene våre som enkle, miljøvennlige og langvarige produkter som er en naturlig del av finsk hverdag.

Vi har mange ganger gått inn på et baderom med en Polaria-produkt fra 1980-tallet på veggen; fullt funksjonell og klar til å tjene i mange tiår til. Da føler vi oss stolte av produktet vårt. Vi har valgt det beste materialet og jobber fortsatt med å utvikle produktene våre med tanke på kundene våre, selv for neste århundre.